Sider

søndag 28. november 2010

Kutt av julestjernene!

 Julestjernene kan med stort hell kuttes av og brukes som snittblomst.De er veldig holdbare,men husk å bytte vann etter en dag,da de skiller ut en hvit melk i begynnelsen som gjør vannet uklart.

Her har jeg kuttet to stykker ned og satt dem i glass oppi en trekasse som jeg kjøpte i Sverige i sommer.
Julestjernene får et litt annet bruksområde som snittblomst.
En kan ha de i vaser og glass,de blir lavere,mange er så høye og stranglete,
Har brukt en sjablong på kassen,Le Jardin  (i hagen) passer jo her syns jeg :o)
Til alle mine lesere:


De beste gavene vi kan gi våre kjære til jul,er kjærlige ord
og gjerninger,barmhjertighet,tilgivelse,takknemlighet,
forståelse og at vi godtar dem som de er.


Store søndagsklem fra Solstrålå!!

5 kommentarer:

  1. Har aldri tenkt på at julestjernene kan kuttes.... De fikk jo en helt annen anvendelse. Gode ord du kommer med... Hovedsaken er at vi bryr oss om hverandre..

    SvarSlett
  2. Så fine de julestjernene ble som snittblomster. Har jeg aldri sett før - godt tips!
    Fint innlegg, og tusen takk for så hyggelige hilsener inne hos meg. :-))
    Klem fra Eva

    SvarSlett
  3. Nydelig, finest med hvite julestjerner også. Her er de allergiske mot blomsten, så jeg har måttet kutte den ut..men syns de fortsatt er veldig dekorative! Så det er pepperkakebaking hos deg ja, så deilig å komme igang med det da. Prøver neste helg tror jeg..og krumkaker må jeg ta når barna ikke er her..deilig med julelukt i huset. Ha en fin søndag!!!

    SvarSlett
  4. Hei Sol og takk for gode ord hos meg ♥ Takk også for tips om julestjerne, jeg var ikke klar over at de tålte å bli klippet av. Nydelig dekorasjon og kassen ble kjempefin!

    Kloke råd du gir oss, det skal jeg ta med meg. Veldig viktig fokus i disse materialistiske tider..

    Det har blitt lite bloggrunder på meg i det siste og har ikke fått kommentert så mye. Flotte innlegg du har laget under her, med masse inspirasjon og lekkert interiør!! Nå kan vi virkelig boltre oss med advent og jul, jippi!! ;)) Kos deg og nyt dagen ♥♥♥ Varm klem

    SvarSlett
  5. Så fint med julestjernene i kassen.
    Veldig kjekt tips å kutte julestjerna.
    Da får vi jo brukt det fine og vi skal jo uansett ikke ha dem så lenge ;)
    Nydelige bilder:)
    Prøver å få til treff så tidlig som mulig
    i desember...
    Akkurat nå er det nok du som har det mest travelt hvis du jobber fullt...
    Snakkes. Klem :)

    SvarSlett