Sider

søndag 24. oktober 2010

Venner er de søsken man velger selv!

 Jeg har ingen søster,men mange gode venninner!
Venner er jo de søsknene vi velger selv!
Nyt dette nydlige diktet  av Dagny Tande Lid.,
og disse søte bildene av Søstre!
TIL MIN SØSTER

Hold meg i hånden, søster
vi går på en usikker vei,
under de evige stjerner                                                                     








famlende, du og jeg.
Hjelp meg når foten gjør feiltrinn,
og ikke kan finne sin vei.

Hold meg i hånden, søster.
Jeg har ingen klippefast tro.
En sorg og en angstfyllt time
kan røve mitt hjertes ro.
Hjelp meg når tankene tviler                    
og hjertet mitt ikke kan tro.

Hold meg i hånden, søster.                   
Ved siden av meg går det fler.
Kanskje vil en av dem snuble
hvis jeg ikke lyset ser.
Slokner et lys for den ene
kan det bli borte for fler.

Hender må holde i hender,
og trofaste hjerter må be.
Bønner kan jage bort mørke
og gjøre at blinde får se.
Be, så jeg ber for andre,
slik at de også kan be.

Dagny Tande Lid







Fant dette nydelige diktet 


hos bloggen  Lille Vildand.


Håper ikke du tar det ille opp at jeg kopierte det .http://lillevildand.blogspot.com/Besøk denne bloggen, den er en opplevelse uten sidestykke!




Så får dette være en søndagshilsen fra Livets hage!


Store søndagsklem fra Sol!






                          

23 kommentarer:

  1. Vakkert dikt!
    Har ingen søstre jeg heller men mange gode veninner. Venner er en viktig del av livet vårt :)
    Her en utfordring for deg på bloggen min ;)

    Klem
    Katla

    SvarSlett
  2. Nydelig dikt!! Har heller ingen søster, men skulle så gjerne hatt bare en!! Har tre brødre jeg er veldig glad i, da ;) Herlige bilder du viser! :))

    Tusen takk for alltid så koselige kommentarer fra deg! Du gleder meg! Håper helgen har vært enestående!

    SvarSlett
  3. Åhhh... dette var bare såååå nydelig da

    ønsker deg en ny flott uke
    klem anita s

    SvarSlett
  4. Nydelige ord og bilder! Jeg simpelthen ELSKER disse nostalgiske kortene <3 En nydelig blogg du har også. Takk for kommentaren hos meg, ønsker deg en fin ny uke ;) Klem fra Gry

    SvarSlett