Sider

onsdag 31. august 2011

Visste jeg hadde dem en plass,,men!


Etter fortsettelse på ryddesjauen i boden,fant jeg igjen 
disse herlige tallerkene som jeg har arvet etter mormor.

 Skulle så ønske jeg hadde flere,men får gå på jakt i brukt
butikkene.

 Ekte Egersundfajanse!



 Jeg fant og det gamle speilet til mormor igjen.
Synd at det er knust,men det husker jeg at det var helt siden jeg var liten,,,,,kanskje det var jeg som knuste det???
Nei,,,kan ikke huske det!


Følte meg litt rik i dag,som fant igjen disse 
koselige gamle skattene.
Og så ble det enda et hengerlass
til søppelplassen!

Uffameg,det blir mye søppel etter oss
mennesker på denne kloden!
Men håper noe av det vi har rotet i sammen 
kan gå på gjenvinning!
Kosa dokker!
Vi skal ha gulrotkake til kaffen,hi,hi!!
Og den er knallgod!!!
Goe klem fra Sol


12 kommentarer:

  1. Kjempefine skatter! Har også opprydding som skulle vært tatt fatt på...

    Nyt kaken. Har små gulrotmuffinskaker i fryseren. De er tint på ett blunk...

    Onsdagskake her også :)

    SvarSlett
  2. Skjønner godt at du føler deg rik i dag..
    Her koser vi oss med varm eplekake... og pussing av stuetak.
    Goe klem te deg!

    SvarSlett
  3. Så skjønne skatter etter mormoren din. Forstår godt at du føler deg rik !
    Kos dere med kake.
    JEG har vært ute på tur, så !
    Klem:)

    SvarSlett
  4. 1000 takk for hyggelige ord og de skal jeg ta med meg! Ja kanskje ikke viktig at ikke gulvene er vaket og vinduene skinnende rene? Skal nyte dagene med barna mine !

    Nydelige bilder fra deg, fine gamle skatter!

    klem klem

    SvarSlett
  5. Che amore i piatti!Delicati!Anche lo specchio è un tesoro.Baci,Rosetta

    SvarSlett
  6. Så herlige, slike hadde min farmor også. Desverre er de ikke blitt tatt vare på.
    Heldig er du som har slike skatter.
    Klem T

    SvarSlett
  7. Ååå dette bringer minner om hjemmet til min mormor og morfar. Tenk dette kan jeg huske at mormor også hadde, helt nøyaktig det samme. Vi pleide å få havrenøtter med sukker på oppi disse, og noen ganger sviskekompott, for det elsket mine besteforeldre og hadde nesten alltid det i hus. Heldige deg som har så fine minner!
    Det var noen nydelige høstpregede bilder du har nedenfor her!:))
    Ha en fin aften kjære deg!
    Klem fra meg

    SvarSlett
  8. Så fine skatter:) Asjettene var helt nydelige! Også likte jeg godt blomsten i bakgrunnen. En blomsterpotte favoritt her hjemme:)

    Ha en fin kveld! Klem, Pernille

    SvarSlett
  9. Ja, vi lever i et umoralsk forbrukersamfunn...på den andre siden så er det det som får verdensøkonomien til å gå rundt.....

    Ha en fin kveld.

    SvarSlett
  10. Så flotte saker etter din mormor. Håper du finner flere fat etterhvert, men det går jo fint å blande også. Ellers er jeg helt enig med Fru Tunheim´s kommentar, klem fra meg:)

    SvarSlett