Sider

søndag 7. august 2011

God søndag!


 Når det gjelder interiør skjer det ikke mye akkurat nå her
i Livets hage,så det blir fortsatt ute bilder.
Rosen jeg plantet i vår begynner å strekke seg i  den fine obelisken jeg kjøpte i Landliv sin butikk på Moi.
New dawn,heter den.


 Så må dere få se et bilde av den nydelige Fuksia planten min!
Syns denne hvite utgaven med rosa støvbærere er den fineste av alle.


Endelig har jeg skaffet  meg:
 Gypsophilia!
Brudeslør staude!
 Sommeren har vært på besøk!
Herlige varme dager,og varme gode kvelder.
Vi har brent bål i bålbrenneren.Det er alltid et ønske fra ungene når de 
kommer hjem."Kan me båla"???
Og ellers kosa oss masse ute.
Men i dag er det regn,og regn!




 I forrige uke var vi en tur og besøkte hjembyen min,Haugesund.
Og da måtte jeg opp å se på den gamle barneskolen min.


 Her lærte jeg min abc og den grunnleggende lærdommen,,,,,,, :o)
Så rart å være tilbake!

Det er et skikkelig solid byggverk!!!
Minner om en gammel middelalder borg!

Det flotte rådhuset vårt!
Landets fineste rådhus!!


Fontenen var pyntet med blomster,og foran rådhuset var det og masse blomster som var lagt ned til
minne om tragedien vi alle kjenner til.
Og sorg over de tapte unge livene.


Ellers går livet sin vante gang,
vi slapper av og nyter søndagen!
Skiftende vær,regn og sol om hverandre.

Goe klem fra Sol

10 kommentarer:

  1. Så skjønne bilder fra hagen OG fra Haugesund.
    Ja , det rådhuset er flott!
    Blir helst utebilder herfra også. Vi har mange prosjekter på gang vettu ;)
    Mannen ble litt revet med da vi satte opp portalen , så han lagte to nye bed som skal fylles.....
    Nyt resten av helga.
    Søndagsklem fra Ingunn:)

    SvarSlett
  2. Nydelige bilder fra hagen din Sol!
    En fantastisk Fuksia.....jeg får ikke de til jeg...har prøvd mange ganger men her liker de seg bare ikke!

    Så kjekt å besøke gamle trakter med gode minner :o)

    ha en fortsatt fin søndag :o)

    SvarSlett
  3. For en nydelig Fuksia... og bilden fra hagen er alltid et syn!
    Fuksiaene er ikke som de pleier her i år,vet ikke hva det er ,kanskje den elendige sommeren?
    Tror vi tok de litt for tidlig opp fra kjelleren så de fikk seg en knekk.
    Kjekt å besøke din barndomsby,tenker minnene strømmet på.
    Her er vi ferdig med ny terrasse,og er i gang med stuen..
    Tar sin tid når alt gjøres selv..nå er mannen i Rondane og samler krefter hi..hi..unner han det da.
    God søndagsklem !

    SvarSlett
  4. Nydelige bilder fra hagen!!!
    Jeg plantet en brudeslør staude for mange år siden...men så aldri noe mer til den..
    Nydelig den new dawn rosen og det superflotte stativet den klatrer i.. Har en liten plan om å lage et klatrestativ nede i hagen - sjekket just med mannen at han har sveiseapperat her hjemme:))
    Så kansje en vakker dag....at jeg tar på sveisemaska hihi:)
    Regn og sol her også..
    Ha en kos kveld!
    Klem fra Janne

    SvarSlett
  5. Hei hei!
    Nå er det lenge siden jeg har fått besøkt deg! Nettopp kommet hjem fra ferie og såvidt gått i gang med bloggingen igjen.
    Du har det så utrolig flott i uterommene dine. Blomstene er nydelige, og jeg likte utrolig godt den lyse Fuksia blomsten. Kalles ikke den også for "blodsdråper", det syns jeg nemlig min svigermor kaldte dem.. Etter som jeg husker vokser de til langt utpå høsten.
    Så gøy du fikk besøke din gamle skole. Det bringer nok mange minner frem i dagslyset.
    Kjempe trivelig å komme på besøk hos deg igjen;)
    Fortsatt fin søndag!
    Klem fra meg

    SvarSlett
  6. Så nydelig det blomstrer hos deg. Håper den New Dawn rosen klarer seg over vinteren.

    God søndagskveld til deg

    SvarSlett
  7. Så herlige blomsterbilder. Jeg har aldri sett rosa fuchsia før, den var nydelig. Ha en fin søndagskveld.
    Klem fra Eva :-)

    SvarSlett
  8. Hei Sol :)
    Flotte bilder fra Haugesund, og
    nydelige bilder fra din vakre
    hage ღ En liten stund siden jeg
    var innom her, men nå skal jeg
    ta meg en titt nedover ღ Ønsker
    deg en flott uke som kommer...
    Klem fra Mette

    SvarSlett