Sider

onsdag 7. september 2011

Sommeren er flyttet inn!

 Nå har jeg berget oliventreet inn.
Det blåser og regner slik,at jeg var litt bekymret for det.
Så nå gjenstår det å se om jeg klarer å overvintre det.
Kanskje det skal få stå på soverommet foran veranda døra?
Der er det kaldt og lyst.

 Er det noen som har erfaring med overvintring
av oliventre??
Er takknemlig for gode råd!

To greinet orkide på 
tilbud hos Interflora butikkene
(Blomsterstua)
for 99,-
Må liksom alltid ha en hvit orkide som
blomstrer i stua!
Ha ein fine ettermiddag!
Klem!


11 kommentarer:

  1. Vilket fint olivträd,Sol!!! Tyvärr vet jag inte hur det ska skötas....hoppas att någon annan kan hjälpa dig!!! Kram!!!

    SvarSlett
  2. Heisann
    Her blåser det heldigvis ikke så mye....men bevares som det regner!!
    Har ingen erfaring med oliventrær...men kunne godt tenkt meg et selv :o)
    Kos deg videre i den ruskete onsdagen :o)

    SvarSlett
  3. Koselige bilder og nydelig oliventre!
    Har ingen erfaring....men det er vel lyset som er viktigst på vinteren(?)
    Tror jeg må ta meg en orkidè shoppingstur:)) De hvite er bare helt nydelige!
    Takk for tipset!
    Ønsker deg en nydelig dag!
    Klem fra Janne

    SvarSlett
  4. Uff, ja, det må visst tas inn både det ene og andre.
    Trampolinen er demontert, men taket til paviljongen er på enn så lenge.
    Ellers er det litt trist i bedene. Har vært og kjøpt masse lyngstauder i dag.
    Lykke til med oliventreet ;)
    Kos dokk inne .
    Klem fra Ingunn :)

    SvarSlett
  5. Hei og takk for koselig hilsen hos meg!

    Oliventreet mitt har overvintret to vintrer inne hos meg - en gang på et kaldt soverom, og nå sist i stuen. Det hetes vel at det skal stå kaldt og lyst, men hos meg har det altså klart seg både kaldt og varmt ;) Treet mister som regel masse blader i løpet av vinteren, men fortvil ikke - de kommer tilbake :)

    Ha en fin torsdag i morgen!

    Klem fra Hildegunn

    SvarSlett
  6. Heisann...Du minner meg på at jeg også må ta inn oliventrærne mine;)
    Jeg overvintrer de i vinterhagen,hvor det er lyst og kaldt,der står de fine og grønne gjennom hele vinteren,lykke til:)
    Klem Caroline

    SvarSlett
  7. Håper du klarer å holde liv i oliventreet igjennom vinteren. Har ikke prøvd det.
    Om ikke alltid hvit, så har jeg stort sett alltid en orkide som blomstrer. Har flere, så en el. flere står som regel i blomst.
    Ønsker deg en god torsdag :)

    SvarSlett
  8. Tak for din kommentar.
    Jeg mener at have læst engang, at træet skal stå lyst og ikke for varmt. Og lidt vand.
    Vi har også fået blæst og regn. Lige nu er himlen sort, og det øser ned.
    Det var den sommer!!

    September-klem

    SvarSlett
  9. Vilket fint olivträd ni har. Jag hoppas att du får bra tips, för att den skall övervintra. Ja, det känns tråkigt att redan " ta in sommaren " Ha det gott. / Höstklem fra Småland!!!

    SvarSlett
  10. Lekre bilder, du er jo så flink til å få det til og tusen takk for super oppskrift!!!klem Stinemor...

    SvarSlett
  11. Nydelige bilder hos Solstrålen vår som vanlig:)
    Nå får vi nyte siste rest av høsten.
    Så får vi vel reise litt i vinter da;)
    Ha en fin kveld
    Anki

    SvarSlett