Sider

fredag 15. oktober 2010

Støypt fuglebad!

Jeg lovde bilder fra gravinga utenfor i dag,men jeg kom forsent hjem fra jobb ,det ble for mørkt til å fotografere.
Men vi er veldig fornøyde.
Endelig har vi kommet et hakk videre ute!



Har lyst å vise stein fatet jeg støypte.
Jeg lagde ei grop i bakken ,blanda sement,sand og
torvstrø.Trykte det jevnt ut i gropa,ca 6-7 cm tykt,litt tykkere i bunnen.Lot det tørke i ei uke.Mens det tørka
vannet jeg det ganske titt,pga at sementen 
skulle herde.




Da jeg tok det opp av gropa spyla jeg av jorda
og grusen.Fylte det opp med vann, fine steiner
og noen fine silkepioner.
Du kan lage hull i bunnen mens det er mykt,og 
plante blomster i og.
Du kan og lage mønster i fatet hvis du
"kjevler" inn et stort rabarbrablad ,som du fjerner
etterhvert.





Er veldig glad i dette "Fugle badet".
Så får det bli ute bilder i morgen :-)


Nå nyter vi fredagskvelden her,X factor
på tv og snart leggetid for to småtasser som 
er på besøk i helgen.
Kos dokker!!
Stor fredagsklem fra Solstrålå

8 kommentarer:

  1. Eg ska sei du e kreative!!!D e kje den ting du ikkje kan..så smart foglabad!!
    Takk for koselige ord hos meg..eg trur eg kan få "Angel" mannen t å ta på et nytt rom snart..han blir så inspirerte av skrøyd!!!( Å jammen e han goe..det må eg sei.. )
    Kooosa dg med dine i helgå..Klem

    SvarSlett
  2. Du er så flink !!!
    Kjempefint, altså !
    Takk for at du tok med øredobbene. det blir Spennende å se dem.
    God helg. Klemmmmm

    SvarSlett
  3. Så flott fat
    Å laget det selv??? Imponeredne

    God helg til deg
    Klem M

    SvarSlett
  4. Tusen takk for kjempekoselig hilsen på bloggen min:) Er så flott å oppdage nye blogger, din var bare nydelig. Her har jeg kost meg i dag:)!!

    Hilsen fra Lene.

    SvarSlett