Sider

onsdag 6. oktober 2010

Mer verdt enn gull!.

          Noen av skattene i skapet mitt.
         Noe arvet,
         noe fått,
         noe kjøpt.
         Dette første innlegget    
         blir arvegods
         fra farmor,mormor og besta.
         Skatter som jeg har kjære 
         barndomsminner fra.
           Mer verdt enn gull!!




                                                Først  bilder av skapdøra med krans som jeg lagde
                                                av greiner fra hagen
                                                Pyntet med en engel fra Landstil
                                                og et tre hjerte.



                        
                                            Så skal dere få se inni skapet!!

                                          
                                             Denne krystall skåla fikk jeg etter farmor Klara.
                                             Hele barndommen
                                             fortalte hun meg at den skåla skal du arve når jeg dør,
                                             og slik ble det.


                                          
                                           
                                           Disse koselige kjøkkenkrukkene
                                           er fra mormor på Stord.
                                           Mamma og søsknene
                                           kjøpte en og en til henne etter som de fikk penger.
                                           Syns det er litt rørende å tenke på.



                       
                                          Gamle melkemugger ,fra mormor disse og.




                         

                                            Disse  vet jeg ikke om er fra farmor eller mormor,
                                             men jeg har fått dem
                                             av  mamma.Hun lever ikke lenger,
                                             så det er forsent å spør om det desverre.



                              
                                            ÅÅ,knottespillet har jeg mange barndoms minner ifra.
                                            Alltid når vi var på besøk hos mormor på Stord
                                            stod det
                                            i  bestastuå og venta på at vi skulle
                                            ha konkuranse om hvem
                                           som fikk minst knotter igjen
                                           Det er gammelt,
                                           mormor hadde det og da hun var liten.
                                           Egentlig ganske fantastisk
                                           at alle knottene er i behold enda
                                          ,men jeg har vært streng
                                           med ungene.De har alltid visst
                                          at mamma var redd for det.


 

                                                    Dette spesielle krystall kryddersettet
                                                    er fra besta  .
                                                    Jeg fikk det i bursdagsgave.Det er gammelt,
                                                    hun hadde arvet det av
                                                    sin mor.Nydelig.!


                                         



                                                  Et skjønt ungdomsbilde av mamma og pappa.
                                                  De er begge gått bort,
                                                  så dette bildet betyr mye for meg.
                                                  Litt mørkt,men dere ser nok hvor flotte de var.




                                   Dette var litt fra  skapet i Livets hage,
                       jeg har endel til,men det får komme senere.
                      


          Goe kvelden gode damer!

       " Time to say goodbye"

           Klem fra Solstrålå!!



                                                    



           

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar