Sider

tirsdag 12. oktober 2010

Luta furu i faresonen!!

                                     Ja nå har jeg snart samlet nok
                 krefter og viljestyrke til å starte på
                 det stoooore prosjektet,å male 32
                 enheter hvite!Men jammen er det 
                 "sytsomt" å komme igang.
                  Kommer til å vise dere
                  bilder undervegs.
                  Det blir nok en stor forandring.






                   Noen som har noen gode råd på vegen?
            Oljemaling eller vannbasert maling?



Flisene skal og males tenkte jeg,
Bengalakk?
Og hva med benkeplatene?
Nye eller kanskje fliser?







                   Eneste som har fått rette fargen
                   er Ikea krakken!



Skal bli spennende å se
 hvordan det blir.
Egentlig har jeg lyst til å
ta bort denne utstikkeren.
Den tar mye plass.
Men kjøkkenet er egentlig
 ganske stort,32 kvadrat så vi får se
hva vi gjør.Det er den bære søyla som
er besværlig,den må eventuelt
erstattes med en bærebjelke.
Da må fagfolk flyges inn
 i Livets Hage! 






Litt tilstands rapport fra kjøkken
 før det går over i de hvite
 kjøkkens rekker!!















Da får jeg vel ta sats og prøve
å motivere Solstrålemannen 
til å frese til Hjertnes å kjøpe maling.
Så var det fargen da?
Eggehvit eller hva syns dere?
trenger noen gode råd her alså!












Ha ei fredlige og gode natt!
Jeg skal drømme søtt 
om hvite kjøkkendører!!
Store tirsdagsklem
(det er tirsdag en halv time til)

Fra Solstrålå!!!






9 kommentarer:

  1. Det kommer til å bli kjempefint.
    Vi gjorde det samme der vi bodde før ! Antikkhvitt brukte vi, men nå går det mye i eggehvit , ja ;)
    Lykke til !
    Klem :)

    SvarSlett
  2. Litt av en jobb du skal begynne på
    For ett mot, men at det blir knall fint er jeg sikker på
    Har ikke undersøkt pris på å få spraya de??

    Gleder meg til resultatet

    SvarSlett
  3. Ja kanskje jeg skal undersøke det?
    Lurer på hvem som gjør slikt her på disse kanter?
    Skal forhøre meg litt.
    Takk for tipset,Cosmos!
    "Ha en fin dag" til dere alle!

    SvarSlett
  4. Det blir sikkert fint;) Me malte kjøkkenet i vinter. Brukte oljemaling i eggehvit. Veldig fornøyd! Men det er mykje arbeid. Var ikkje lett å få fint hverken med rulle eller pensel. Rulle ga litt "smånupper" og pensel ga litt tjukke, ujevne lag. No er eg kanskje litt pirkete då, men synes ei fin overflate er veldig viktig på ein kjøkkeninnredning. Løysninga blei rulle og deretter etterstryker, som er ein brei malekost. Veldig glad for at eg ikkje blei fornøyd med hverken kost eller rulle, og dermed oppdaget etterstrykeren. Me droppa også heftegrunn, då denne laga ei ru overflate. Då må ein kanskje ha eit strøk ekstra, men malingen heng i alle fall som den skal. Har ikkje vore antydning til at den flassar av.
    Å spraymale er nok ei super løysing, dersom du har noken som kan gjera det. Hvis ikkje ville eg anbefalt deg å mala når det er vår sommar ( i alle fall om du brukar oljemaling), eller hvis du har ein garasje e.l. å gjera det i. Me gjorde det inne om vinteren, fekk derfor ikkje lufta heilt ut både dag og natt, så det var gusomt å leve i malingslukta over såpass lang tid som dette pågjekk.

    SvarSlett
  5. Tusen takk til deg vårglad!
    Det var jammen et godt råd!!
    Tusen takk for at du gav deg tid til å kommentere
    hos meg.
    Klem fra Sol

    SvarSlett
  6. Hei!
    Så kjekt dok skal til Hjertenes:) Kom en dag jeg er på jobb da...:)
    Jeg hadde brukt hvit vanntynnet maling. Det går kjempefint og male med det...Og det går mye fortere og gulner ikke så fort... Lykke til:)

    Klem Yve:)

    SvarSlett
  7. Site connexe Prada Dolabuy pourquoi ne pas regarder ici répliques de sacs à main Ysl Apprenez Plus ici Source

    SvarSlett