Sider

tirsdag 4. oktober 2011

Hvem kysser hvem??♥


 Hvem som skal kysse hvem er spørsmålet,hi,hi!
Hvem er kokken???
Tja,blir ikke meg i dag håper jeg!!Da kan jeg kysse!!!♥

 Litt ny pynt på kjøkkenhylla!
Fil`de fer kurven er min favoritt!!


Fil de fer er det franske navnet på gjenstander laget av tvunnet ståltråd. Det finnes et utall variasjoner av de sjarmerende arbeidene som har tjent som redskaper i kjøkkenet, og til oppbevaring og innhøsting av frukt, grønnsaker og nøtter. Tidligere var fil de fer en kjærkommen måte å skaffe seg inntekt på, for omstreifere og fattigfolk på den franske landsbygda. Ståltråd var et billig råmateriale, og hadde man en tang og et godt håndlag så var man i stand til å lage flotte gjenstander som kunne byttes bort i mat eller husly for natten. Også her hjemme finner man spennende gjenstander laget av reisende, som gjerne kalles fantearbeid. Nyproduksjoner av fil de fer er blitt veldig populært inntil den franske landstilen


Kassen er et ferieminne fra Grebbestad i Sverige.

Tirsdag og jobbe dag!
Men nå er det kveld og avslapping!

Klem
fra Sol



Holdbar hortensia,er like fin etter to uker!

Velkommen til nye følgere!
Håper dere vil kose dere!



4 kommentarer:

  1. Så koselig på hylla ♥ og det herlige skiltet.
    Du er så flink til å pynte at !!!
    Vi så på en riktig gammel eggekurv i fil de fèr på antikkmessa, men der var det så mye som fristet...
    Herlig å kose seg inne mens det høljer,ja.
    Klem :)

    SvarSlett
  2. Hei Så koselig, Det er så mange koselige skilt som både er oppbyggende og flere med gode tekster som får latteren igang, har flere forskjellige rund omkring i huset.

    Ha en fin dag.

    SvarSlett
  3. Himmel! Den er jo fortsatt like fin!! utrolig vakker :)

    Nydelige bilder! Skulle ønske jeg også kunne stå for kyssingen i dag, men tror ikke jeg er like heldig.

    Klem og fin fin onsdag til deg :)

    SvarSlett
  4. Eh,, her er noe galt fatt.. Meg er nå ganske intetsigende og jeg aner ikke hvorfor det står det. Klemmen er fra Anki :)

    SvarSlett