Sider

onsdag 1. desember 2010

Islykt?Har dere lagd det?


Satte ut ei bøtte med vann i forgår kveld. Med denne kulda ble det raskt en islykt!



Så nå står det en bøtte til ,som skal bli en lyslykt.
Jeg satte et beger med stein i midten,da jeg frøs det.Da jeg skulle fjerne det hadde jeg varmt vann oppi,så det løsnet lett.Vips en koselig islykt.
Man kan ha litt konditor farge i vannet og hvis man vil ha farge på lykta.
Jeg velger naturlig isfarge.Syns det er så vakkert.
Den bøtta jeg fryser nå skal jeg prøve en annen metode.
Da fyller jeg den enda fullere og så tar jeg den i morgen før den har frosset helt inn i midten,
heller så av det "innerste"vannet og får da et naturlig hulrom.
Ut å lage islykter damer!!
Ha en fin kveld!
Klem Sol

6 kommentarer:

  1. så fint;D Jeg tenkte jeg skulle lage noen nærmere jul:) Er ikke så flink til å huske å tenne lys ute, men på julaften ellerom man skal ha gjester er det jo hyggelig med lys og fakler:)

    SvarSlett
  2. Det er så lekkert:-) lagde noen ifjor og blir vel noen i år også!! ha fortsatt en flott kveld:-)

    klem

    SvarSlett
  3. Så fin islykt!
    Jeg har sett flere rundt på forskellige blogger men har enda ikke fått lagd noen selv. Må prøve å få lagd noen snart.
    Høres koselig ut med bloggtreff.
    Kos deg videre i adventstiden!
    Klem T

    SvarSlett
  4. wow så stilig!!! utrolig hva man kan lage av bare vann og så blir det så fantastisk vakkert *♥*

    SvarSlett
  5. Så fin den ble.. Liker de best blanke jeg å, men 3 åringen insisterer på at de må være grønne, Så da lager mor grønne før jul, så blir det nok blanke etter jul skal vi se.. går også å fylle de med kanelstang, tyttebær kun fantasien som setter en stopper.
    Gleder meg til å se de med hulrom

    Klem

    SvarSlett
  6. heisann
    Ja jeg har også laget islykt! Har laget i en gammel fromasjform. så det inne hos Magny og kom på at det hadde nå jeg også :o)
    Må jo nytte denne kulden til noe!
    Stemningsfulle bilder hos deg !!

    Ha en fin torsdag :o)

    SvarSlett