Sider

tirsdag 9. august 2011

Stemningsbilder fra stuen!


 Endelig kommer det noen bilder fra innsiden av
Livets hage!Det har vært mye ute bilder i det siste!
Denne løperen er egentlig et sjal jeg kjøpte på Landstil i fjor.
Syns den er så stilig på bordet i stuen.



 Vattert teppe fra Home & Cottage,

Gammel kasse fra Holland.I den har jeg masse linstoffer,som engang skal bli til
noe fint,,,,,, ;o) Til vinteren kanskje jeg får en kreativ periode??
Har planer om å sy skjørt til stolene på kjøkken,,,,


Herlig solskinn strømmer inn ,og det er sommer enda en stund!
August er en herlig måned!

August!
Et dikt av Einar Skjæråsen

August er det mykeste myke jeg kjenner,
denne skjelvende streng mellom sommer og høst,
denne dugg av avskjed i mine hender.
Dette hemmelige milde inn over jorden,
denne lyende stillhet:
Tal Herre, tal!
Dette lyset som hviler
på modningens høyde,
dveler
og synker mot visningens dal.
Disse kvelder da trær
er som skygger i skyggen,
Denne etterårsfred over sted og forstand.
Jeg har drømt at jeg seilte mot Evigheten,
og en kveld i august var den første
besynderlig duse kjenning av land.
Jeg vet midt i alt det jeg ikke vet:
August er det mykeste myke jeg kjenner,
myk som sorg og som kjærlighet.



Gypsophilia fra hagen i vakre glassflasker,
enkelt og rent!!

Håper denne stauden overvintrer og gir meg mye glede fremover.
Kanskje lurt å dekke den til i vinter.


Sitter og ser på nyhetene!
Det er tøffe tider ute i verden,økonomien er i fare
og uroen i finansverden er urovekkende!
Men la oss glede oss over de små gledene.
Kanskje vi snart må nøye oss med litt mindre luksus,
og mindre goder?

Tiden vil vise!
Men ønsker dere alle en fin tirsdag.





Klem fra Sol

8 kommentarer:

  1. Du har skapt ei koselig stue.
    Lys og lett. Nydelig gammel kasse.
    Ja det er vel mulig vi må bruke litt mindre penger fremover. Vi har vel hatt det litt i overkant godt her i landet i mange år.
    Mange vonde ting som skjer rundt oss for tiden.
    Spørs hvor lenge Gud vil la det gå før det er slutt på denne tidsalderen?
    Ønsker deg en god dag :)

    SvarSlett
  2. Så lekkert du har det inne også.
    Kan se på bildene dine i timesvis og hente inspirasjon.
    Kreative perioder er ok, venter på en jeg også.. Kommer vel snart.
    Ha en fin dag.
    Klemme på

    SvarSlett
  3. Så vakre bilder fra stuen din, det er jo enda sommer og det viser du virekelig her:) Nydelig duk og den kassen var råstilig. Sett på de flotte hagebildene dine, rosen du valgte til Moseplassens utfordring er utrolig vakker! Brudeslør i hagen, hvilken fryd (håper den klarer vinteren)Sommerklem fra meg:)

    SvarSlett
  4. Så fint ni har det,Sol!!! Härliga bilder!!! Tack för att jag fick titta in hos dig,och för den fina dikten!!!.....Skulle det bli så tuffa tider,att man måste lämna allt och bo i en koja,är jag säker på att du skulle förvandla den kojan till ett slott!!! Kram!!!

    SvarSlett
  5. Nyyydelige bilder, Sol.
    Ja, litt mindre forbruk skader vel ikke.
    Vi vet jo hva som er viktig.
    Ha en fin dag.
    Stor klem fra Ingunn

    SvarSlett
  6. Koselig inne som ute hos deg. Fint dikt og fine blomster. Ja la oss nyte dagene!
    Klem Anki

    SvarSlett
  7. En koselig stue du har Sol!!
    Så mange deilige tekstiler :o)

    SvarSlett
  8. Så koselig stue du har! Mange fine detaljer.
    Klem

    SvarSlett