Sider

lørdag 14. mai 2011

Hvite Calla♥Har dere prøvd dere på dem?


 Har noen spesielle favoritter!
Nemlig Callaplantene.
De er fantastisk enkle å ha med å gjøre.
Det er egentlig en knoll.Den blomstrer hele sommeren.

 Når høsten kommer setter jeg hele potten med platen i ned i boden,
Der lar jeg den visne ned,glemmer den bare bort..


I Mars tar jeg den opp i lyset,renser bort visne blader,bytter jord,og 
begynner i vanne forsiktig.Sånn ser den rosa Callaplanten min ut nå,
Den er i vekst,og kommer forhåpentligvis med nydelige lysrosa blomster snart.


♥ Litt mer detaljer fra utelivet i Livetshage♥


Den gamle muggen er arvegods fra min mormor,og duken er et gjenbruks funn.
Koppen er og arvegods,som jeg prøver å finne tallerken til.
Er stadig på jakt i gjenbruks butikkene.





 Så måtte jeg bare vise tulipanene mine!
Er det noen som har et godt råd om hvordan jeg skal få dem til å blomstre like rikt
neste år??Min erfaring er at da kommer det bare opp noen få.

Da må jeg avgårde på jobb i dag og!
Jobbet tre helger på rad nå!!
Men det er slik av og til!
Blogger er i rute,innleggene på plass,
men uten kommentarene,,,,sukk!
Mange som stresset en stund har jeg forstått!

Noen som har opplevd noe negativt i går,fredag 13??
Ja jeg!!Ble rygga på bilen,så nå må den på verkstedet,,,men,men.
Det går greit!
Vi snakkes!
Klem fra Solstrålå

6 kommentarer:

  1. Calla er en nydelig plante, som jeg egentlig har glemt er så flott.. hmm, tror jeg må få tak på noen - høres jo enkelt ut i besrkivelsen om å bare ta den inn og glemme den;:)
    Tulipanene dine var litt av et syn du! Regner med du vet stellet om å la bladene stå og visne helt ned før du fjerner de for at all næring skal sige ned til løken.
    Nydelige detalj bilder!!
    Fortsatt god helg til deg! her er det regn og regn...
    Klem fra Janne

    SvarSlett
  2. Så nydelige tulipaner.
    Her har det ikke kommet frem noen ting i hagen ennå.
    Å jeg er rett og slett elendig med blomster, har to fine blomsterbed i hagen, men ser jo ikke hva som skal bli blomster og hva som er ugress.. Kunne ha behov for en gartner jeg:)
    Her er det mye å gjøre om dagen, jobben tar mye tid så blir ofte bare tid til å lese blogger fort i en pause eller på senga om kvelden..
    Men må innom å se hva du skriver her dag, er blitt litt avhengig. Blir i så godt humør av å lese bloggen din.
    Stor helge klem fra Linda Merete.. Selv om du må jobbe denne helgen også

    SvarSlett
  3. Jeg elsker også Callaliljer, hadde dem blant annet i brudebuketten min, men har aldri prøvd å ha dem hjemme, men hvis det er såpass enkelt, så er det jammen verdt et forsøk!
    Og ja, det er enda godt at Blogger er oppe og går igjen, men jeg har mistet et helt innlegg sammen med kommentarene til det, ganske kjedelig!
    Riktig god helg til deg :)
    Klem fra Bekka

    SvarSlett
  4. Hei hei!

    Nydelige blomster! Du har nok GRØNNE fingre ja! :-) Så dumt det med bilen.... Kjedelig!

    Ha en flott dag. Klem fra Elisabeth.

    SvarSlett
  5. Callla er virkelig noe av det finaste!! Du har så mykje fint!! Nydelige tulipaner, og ein fantastisk utsikt!
    Ha ein flott lørdag!

    Klem Torbjørg

    SvarSlett
  6. Hei hei
    Så mange kjempefine bilder du viser idag - årntli delikate.
    Ønsker deg en flott lørdag
    klem anita s

    SvarSlett