Sider

fredag 9. desember 2011

Brente mandler,Idol og storm ute!


 Brente mandler,Idol på tv og
 en skikkelig storm utenfor!
Herlig kombinasjon!

400 gr mandler
200gr sukker
1dl vann
1 ts eddik
2ss smør

Kok sukker mandler og vann til vannet fordamper
og mandlene blir grålige.Ha da i smøret og varm opp til
mandlene blir blanke igjen,
hadde faktisk mandlene i ei langpanne i steikeovnen .Avkjøles på bakepapir
og brekk dem fra hverandre når de blir kalde

Kanskje en liten gave??

 Sydde noen små hetter til de koselige syltetøyglassene.
Kanskje en liten gave?


Soloppgang over Berge fjellet,
Desember 2011!

Kosa dokker!
God helg!
Goe klem 
fra 
Sol

3 kommentarer:

  1. Jeg hadde blitt glad for å få begge deler, de hettene var kjempe fine :)

    Her er det også Idol - men potetgull :)

    Ønsker deg en fortsatt god kveld
    klem klem

    SvarSlett
  2. Har nå laget to omganger med brendte mandler. 500 gr hver gang. Den første porsjonen er oppspist. Mesteparten av den andre er gaver. Så jeg må lage en omgang til. Jeg og min mann var på butikken i dag og da sa han at vi måtte kjøpe mer mandler for han ville gjerne ha mer brendte mandler.
    Så i løpet av helga blir det vel enkokning til ja. Kos deg inne i blåsten, ikke noe koselig ute i slikt vær :)

    SvarSlett
  3. Så mye koselig juleinspirasjon det er på bloggen din. Koser meg med den og alle de herlige bildene.
    Klem fra Ingunn :)

    SvarSlett