Sider

lørdag 15. januar 2011

Falmede bilder og kakebaking!!♥


En liten billed collage fra gjestetoalettet!Toalettveske fra Miljøgården som vi har på Blomsterstua,hylla kjøpt på gjenbruk,og sprayet hvit.
Den var opprinnelig grønn.
Krakken har jeg arvet av mormor,de små flaskene har jeg tatt med hjem fra Blomsterstua det samme med sink fatet,sinkbildet bak er kjøpt i Sverige.

Leker meg i fotoscape rettsom det er,og denne gangen ble det falmede antikke bilder.

Lørdag,og helg!

Jeg har vært på jobb noen timer,men det var bare kjekt.

Nå skal jeg lage eplekake ,tenkte jeg.Prøvde en ny vri,hadde et lag vaniljekrem oppå deigen så la jeg eplene oppi som var rullet i brunt sukker og kanel!!!Himmelsk godt!!!!
Så er du i nærheten så stikk oppom og ta en kopp kaffe,og et stykke kake da vell :o))
Nå skal vi koooose oss!!

Enkel oppskrift,nok til to små former 22cm.
for da får jeg begge inn i ovnen  på en gang.
                                             
300gr sukker
300gr margarin
røres hvitt,
4 egg has i ett om gangen
vekselsvis med
300 gr hvetemel
2 ts bakepulver
Ha en pakke vaniljekrem jevnt fordelt over begge formene.
oppå deigen.
4 store epler skrelles og skjæres i båter,
rulles i brunt sukker og kanel.
Fordel disse i de to formene
Stekes i 40 min ved 160gr
                                                                      
Velbekomme,håper det vil smake.
Jeg har pisket krem,eller is til

                                                 ♥




Vi blogges senere!
God klem fra Sol ♥ !

1 kommentar:

  1. Ja takk jeg kommer en tur. Men det tar nok litt tid frø jeg er fremme. Hehe. Kaka er nok kald innen den tid er jeg redd. Sikkert oppspist også. Jeg bruker ofte vaniljekrem oppå eplekaka. Det syns vi er aller best.
    Ser koselig ut på den doen din. Jeg har noen planer på gang med toalettene i menighetens hus. Skal male og pynte litt så det blir litt koseligere.
    Ønsker deg en koselig lørdagskveld :)

    SvarSlett